En Dinlenesi Albümler #1

Cumartesi, Ağustos 17, 2013

   Alo Vişne Müzik Hattına hoş geldiniz. Her türlü tavsiye verme, dert dinleme konusunda masterını yapıp bu konuda uzmanlaşmış olan Vişne Çürüğünüz geldi canlarım. ''Yetiş Vişne yeni şarkılar keşfetmek istiyorum'' diyen insanlar var aranızda biliyorum. Ben bunu duyar da hiç yardım etmez miyim? Tabii ki ederim. Hem yeni şarkılar keşfetmek daima mutlu eder insanı derler. 
   Eskiden bu müziğe bu kadar aşina değildim. Yani tabii ki sevdiğim şarkılar vardı ama bilmediğim şarkılar da vardı aynı zamanda. Daha çok kitap konusunda yoğunlaştığım için müzik albümlerine pek dikkat etmezdim. Ama iş yerindeyken o kadar çok albüm dinliyorum ki artık şarkı sıralarını ezbere biliyorum valla. 
  Bizim intizarı biliyorsunuz. Kendisi müzik konusunda hiç bilgi sahibi değil. Bukia açalım diyorum mesela bazen. ''O kadının sesi çok korkutuyor beni açmayalım'' demişti bir keresinde. Gitti Justin Bieber albümü açtı ya. Biz bir saat aralıksız Justin Bieber dinledik mağaza çalışanları olarak. Çoğumuz sevmiyoruz çocuğu. Yani belli bir hayran kitlesi var eyvallah ama şarkıları benim ilgimi çekmiyor pek. Dinleyen vardır elbette, saygı duyarım. Ama dediğim gibi ben şarkılarını öyle ahım şahım bulmuyorum. Hele o kıçı kırık eski sevgilisi Selena Gomez'in son albümü berbat ötesi. Ya bildiğin elektronik müziği şarkılara çorba edip rezil etmiş kendini. Nerede duygu? Nerede söz? Yok. Hep aynı melodi, hep aynı hareketlilik. Ben pek beğenmedim. Bunlar boşuna sevgili olmamışlar. İkisi de aynı kafadan albüm çıkarıyor. Ergenler olmasa Selena Gomez'in albümü hayatta çok satanlarda olmaz. Ben hiçbir yetişkini bu albümleri alırken görmedim açıkçası. Benden küçükler ama benden zenginler abi ya. Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış diye boşuna demiyorlar anacım. Buradaki Züğürt ben oluyorum. Neyse geçelim albüm tanıtımlarına;
 1) Adele - 21: Bu albümü dinlerken kendimi çok huzurlu hissediyorum. Şarkılar hem kaliteli hem de bağımlılık yapıyor. Adele işini gerçekten veriyor. Albümün fiyatı 40 lira. Çok pahalı bir albüm aslında. Türkiye'ye ilk geldiğinde 30 liraymış sonra popülaritesi tavan yapınca albümün fiyatı da yükseldi haliyle. Şarkıların hepsi güzeldir. İçerisinde beğenmediğim şarkısı yok neredeyse. Yağmurlu havalarda, romantik bir yaz akşamında şarkıları keyifle dinlenilebilir diye düşünüyorum. Plağı da vardır tabii. En büyük hayallerimin birisi pikabımın olması. Çok çalışıp bir gün bir pikap alacağım. Nostaji damarım tuttu görüyor musun bak. Mutlu olduğu için yeni albüm yapamayan Adele'in keyfini bekliyoruz resmen ya. Kızım sen dünyadaki en güçlü kadın seslerinden birisin, ''Mutluyken şarkı yazamıyorum'' ne demek ya? Senin bir kariyerin var. Bu albümden iyi ekmek yedi zaten. Benim en sevdiğim şarkıları Rolling in the deep, Someone like you, Don't you remember'dır. Al bu albümü, aç kitabını, al yanına da kahveni. İşte o zaman huzur ayaklarının altına gelir.
2) Amy Winehouse - Back to black: Bu albümün güzelliğini, muhteşemliğini anlatmaya gerek yok bence. Başucu albümümdür kendisi. Pikap aldığımda ilk işim bu albümü almak olacak. O kadar çok seviyorum ki şarkılarını, duruşunu, kendisini bıkmadan şarkılarını dinleyebilirim. Kadına aşık olduğum için detone olsa bile umrumda değil. Allahım niye onu erkenden yanına aldın ya? Daha bir sürü güzel şarkılar söyleyecekti o. Bazen çok özlüyorum. Konserine gidecektim ama nasip olmadı. Sevgisizlik o kadar kötü ki insan kendini üzüntüden öldürebiliyor. Bu kadın sadece sevilmek istedi ya. Ama o piç sevgilisi kıza neler yaptı. Bazen bunu hatırladığımda üzülüyorum. O da benim gibi sevgisizlik içinde yaşamış. Onu bu kadar çok sevmemin diğer sebebi bu. Albümün fiyatı 20 lira. Bu albüme bu para verilir abicim. Hem albümdeki şarkılar on numara. Back to black, Rehab, You now I'm no good gibi şahane şarkılar var daha ne olsun. Kesinlikle dinlenilmesi gereken bir albüm.
3) Lana Del Rey - Born to Die: Bu albümü sevmekle sevmemek arasında gidip geliyorum. Lana Del Rey'in bazen mıymıntı olduğunu düşünüyorum. Sanki birisi onun başına silahı dayamış zorla şarkı söylettiriyor gibi hissediyorum zaman zaman. Bazen de çok asil, İngiliz prensesi olduğunu düşünüyorum. Tam olarak ısındığım söylenemez kadına ama şarkıları güzel. Çoğunu dinlemişsinizdir zaten. Ben en çok Blue Jeans ve Born to Die şarkılarını seviyorum. Yakında konseri var zaten. Youtube'daki canlı performansları kötü sanki. Yine de albümdeki şarkıları çöpe atmamak lazım. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Albüm 36,50 lira. Bu albüm için değer diyorum. Şarkıları arabada çok iyi gidiyor. Yol sanki akıp gidiyor şarkıları dinlerken. Şarkılarının bu yönü hoşuma gidiyor.
4) Birsen Tezer - İki Cihan: ''Vişnecim şöyle sakin bir şeyler dinlemek istiyorum'' diyorsan bu albüm tam sana göre. Birsen Tezer'in sesi o kadar duru, o kadar güzel ki tekrar tekrar dinleyesi geliyor insanın. Hem, çoğu şarkıyı kendisi yazmış bu albümde. Albümün fiyatı 16 lira. Bu albüm için bu fiyat ideal aslında. İlhan Şeşenle düeti var mesela. Ben en çok Boş ver, Delikanlı, Kusura bakma şarkılarını seviyorum. Şarkıların çoğunda huzur var sanki. Ben dinlerken çok keyif alıyorum açıkçası. Türk Jazz müziğinin en iyi temsilcilerinden birisi tartışmasız Birsen Tezerdir. Eğer bir yerlerde konserini yakalarsanız sakın kaçırmayın derim. Sesi, duruşu, yorumuyla şahane bir sanatçıdır Birsen Tezer. Bu yüzden bu albüm dinlenilmeyi hak ediyor diye düşünüyorum.
5) Göksel - Bende bi' aşk var: Göksel bu albümüyle resmen kendini aştı bence. Her şarkı ayrı güzel, her şarkının sözleri ayrı kaliteli. İyi ki bu albümü yapmış diyorum bazen. Çoğu şarkının altında hüzün var. Bunu dinlerken zaten hissedersin. Ben en çok Gidemiyorum, Yalnız Kuş, Acıyor şarkılarını seviyorum. Özellikle Yalnız Kuş şarkısı çok güzel sözlere sahip. Bu kadar güzel bir albüm çıkaracağını beklemiyordum açıkçası. Valla bravo. Albümün Fiyatı 18,25. Fiyatı biraz tuzlu olsa da gideri var bence. Biraz daha ucuz olabilirdi bu albüm ama böyle uygun görmüşler. Albümü dinlerken aşırı melankoliden baygınlık geçirmeyin sakın. Rüzgar şarkısı insana umut veriyor bazen. Göksel'in sesindeki o muhteşem tınıyı seviyorum sanırım ben.
6) Celine Dion - Sans Attendre: ''Vişnecim Fransız şarkılar dinlemek istiyorum'' diyorsan şayet bu albüm tam senlik derim. Celine Dion'un sesi zaten muhteşem biliyorsun. Bu albümde de şahane şarkıları var. Ben ilk dinlediğimde pek keyif almamıştım ama daha sonra sakin kafayla dinlediğimde çok keyif almıştım. Bu kadının sesinde bir gizem var ama çözemedim. Fransız aksanın büyüsü var bence. Bence Fransızlar Celine Dion'u bağrına basmalı, onunla gurur duymalı. Çünkü şarkılarıyla resmen ortalığı kasıp kavuruyor. Sesi bir kere çok güçlü. Bu şarkılarını bir basamak öne taşıyor. Yani her türlü taktiri hak ediyor bence. Albümün fiyatı 29 lira. Çoğu yabancı albüm hep böyle. Sanırım yurt dışı kaynaklı olduğu için biraz tuzlu fiyatı. Yine de dinlenilmesi gereken bir albüm diye düşünüyorum.
7) Andrea Bocelli - Passione: ''Vişnecim italyan rüzgarıyla savrulmak istiyorum'' diyorsan bu albümü dinleyebilirsin. Geçen gün İntizar'a bu albümü söyledim adamı tanımadı. Ben müzik bölümünde olmadığım halde albümleri tek tek karıştığım şahane albümler keşfetmeye çalışıyorum, kızın hiç umrunda değil. Kendisi de söylüyor zaten. ''Benim müziğe ilgim yok pek'' diyor. Ama Allah için iyi kızdır, severim İntizar'ı. Pek fazla İtalyan şarkıcı tanımam ama bu adam gerçekten işinin hakkını veriyor. Yani demem odur ki dinlenilmeli. Şarkıların melodisi, İtalyancanın verdiği karizma olduktan sonra albüm çok kallavi bir renk alıyor haliyle. Albümün fiyatı 20 lira. Aslında o kadar pahalı bir albüm değil. Değişik bir tat yakalamak istiyorsan bu albümü tercih edebilirsin. Hem italyaca şarkılar güzel oluyor arada bir dinlendiğinde. Denemekten ne çıkar ki?
8) Sıla - Konuşmadığımız Şeyler Var: Bana sorarsanız Sıla'nın en iyi albümü budur. Diğer albümleri de güzel tabii ama bu albüm bir başka benim gözümde. En sevdiğim şarkıları bu albümde mesela. Acısa da öldürmez, vur kadehi ustam gibi şahane şarkılar var daha ne olsun. Şu an kampanyada sanırım bu albüm. 10 lira galiba. Bence alıp dinleyin. O kadar güzel ki şarkı sözleri ''Allahım bu kız nasıl bu kadar güzel söyleyebiliyor bu şarkıları?'' dediğim anlar oluyor. Son çıkan albümü Vavelya da güzel tabii ama ben en çok bu albümünü seviyorum. Sıla'nın plağı var bu arada. Allahım bendeki bu plak aşkına biri dur desin. Bazen annemlere kızıyorum, neden plağımız yok diye. İnsan heves edince böyle her yerde dillendiriyor işte naparsın. 
9) Haris Alexiou - Best Of Haris Alexiou - Live Record: ''Vişnecim komşu ülkemizden güzel bir albüm yok mu?'' diye soruyordur eminim. Var canım olmaz mı. Ya bizdeki bu yunan müzik sevdasını anlamıyorum. Şarkıları güzel o konuda bir şey demiyorum ama fazlaca dinlemek saçma gibi. Adamlar bizim şarkıcılarımızı tanımıyor ama biz onların şarkılarını ezbere biliyoruz resmen. Biraz pozitif ayrımcılık yapıyoruz sanki komşumuza. Bizim şarkılarımız onların umrunda bile değil. Sadece bu şarkıların bu kadar abartılarak dinlenilmesini yadırgıyorum, hepsi bu. Bu albüme gelecek olursak, albüm çok coşkulu bir kere. Benim çok hoşuma gitti. Haris'in bu albümünü ilk dinlediğimde başarılı bir albüm olduğunu tahmin etmiştim. Seyircisiyle çok iyi bir bağ oluşturmuş. Albümü dinlerken arada seyircinin şarkıya eşlik ettiğini duyabilirsiniz. Keyiflenmek istiyorsanız dinlemenizi öneririm. Albümün fiyatı 16 lira. Yunancayı bu albüm sayesinde biraz daha sevdim. Çok mutlu olduğunuz bir anda dinlerseniz albümdeki şarkıları daha çok seveceksiniz.
10) Sting - The Best Of 25 Year: Sting'in bu albümünü çok sevdim. Meğer eski şarkılarını ne kadar çok seviyormuşum. Hala da dinlerim Desert Rose şarksını. Adam öyle bir şarkı yapmış ki yıllar geçti hala dinliyorum valla. Fragile, Englishman in New york, Fields of Gold gibi şahane şarkılar albümün içinde. Nostajiyi seviyorsanız, Sting'i dinlemeye doyamıyorsanız bu albüm tam size göre aslında. Ben dinlerken çok keyif aldım açıkçası. Albümün fiyatı 29 lira. Şu müzik dünyasının çökmesinin nedeni bence fiyatlar. Oğlum bu fiyatla albüm mü alınır ya? Otobüse akbil yetiştiremiyor insanlar bu albüme nasıl 29 lira verecekler allasen. İnsan şu albümü 20 lira  yapar. İlla yurt dışından geldiğini belli edecek firma. Sinir oluyorum ya. Keşke şu albümler ve kitaplar biraz daha ucuz olsa. Böylece kültür seviyesi artardı. Adamların işi gücü para. Kültürel seviye kimin umrundaki?
Vişne'nin Özel olarak seçtiği Albüm; Niyaz - Niyaz: Bu albümü dinlemenizi çok istiyorum. Bu albüm Niyaz grubunun oluşturduğu bir albüm. Azam Ali'nin grubu diyebiliriz. Bu albümü beyoğlunda çok sık duyabilirsiniz. Çünkü ben de bu albümü beyoğlunda çalışırken keşfettim. Albümün fiyatı 40 lira. Oha dediniz biliyorum ama işte firmaların çıkarları yüzünden fiyatlar da artıyor. Bu albümdeki şarkılar çok güzel. Ben en çok Nahan, Dilruba, The Hunt şarkılarını seviyorum. Mephisto'da bir ara en çok satan albümlerden biri olmuştur. Farsça, arapça, azıcık da kürtçe karışık tınıların bulunduğu bu albüm folklorik ögeler barındırıyor aynı zamanda. Farsça tınıları sevdim ben. İyi ki keşfetmişim bu albümü ya. Çok sevdim. Geçen sene Türkiye'de konser vermişler. Sonradan öğrendim bende. Bu albümden sonra Azam Ali'yi daha çok sevdim.

Ya tanıtacağım albümler daha çok aslında. Eğer istek olursa başka albümler de tanıtabilirim.
Umarım albümleri beğenirsiniz. Umarım bu şarkılar hayatınıza birazcık olsun değişiklik katıp sizi mutlu eder.
Bu da şarkımız olsun
Alo Vişne Müzik hattı keyifli dinlemeler diler. ^_^

You Might Also Like

18 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Lana,Amy,Adele candır bunlar can.

    YanıtlaSil
  2. Eveet :) Kesinlikle öyle.
    Özellikle Amy'i çok sevdiğimi belirtmek isterim ^_^

    YanıtlaSil
  3. Hepsi birbirinden iyi albümler. Aralarından bir kaç tanesini dinlemek için seçtim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de çok sevdim bu albümleri. Bu yazıyı yazarken çok keyifliydim :D
      Umarım seçtiğin albümleri seversin :)

      Sil
  4. Vallahi vişnecim çoğunu bilmiyordum. Özellikle de speysiyalini özellikle dinlemek istiyorum. Bir de İtalyanca olanı. Aslında hepsinş. Ama fiyatlarrrrrrr!!!! Abi bu ne ya. Sanki çok zenginiz de biz. Böyle olunca da indir internetten gitsin diyorsun. Ara yolu bulsunlar.

    Eğer vaktin varsa yap derim. Çünkü müzikten koptum bu aralar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o özel seçtiğimi ben de hiç bilmiyordum. Azam Aliyi biliyordum ama böyle bir grubunun olduğunu bilmiyordum. Etnik müzik sevenler için ideal bir albüm diyebilirim. Çok pahalı gerçekten. Adamlar rant için fiyatları yükseltiyor. Normalde bir albümün fiyatı bu kadar yüksek olmaz. Özellikle yabancı albümler her zaman daha pahalıdır.
      Devamını yapabilirim tabii. O kadar çok albüm dinliyorum ki mağazada artık ezbere biliyorum çoğu şarkıyı :D

      Sil
  5. Çok iyi ve seçkin bir müzik tarzın var, tartışmasız. Ama bence bunlara birkaç Fransız sanatçı da eklenebilir. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hala yeni şarkılar keşfetmeye çalışıyorum. Kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte ^_^
      Fransız sanatçı olarak Zaz grubu olabilir mesela. Bir sonraki listeye ekleyeceğim :)

      Sil
  6. Seni hep böyle mutlu görmek istiyorum :) NE güzel albümler müzikler :) Göksel, Adele, Birsen Tezer bu üçlüyle beni kitabımı kahvemi başbaşa bırakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu olmak istiyorum artık ama sanırım akışına bırakmakla oluyor bu iş. Fazla üstelemeyince alışıyor insan Alesta. Teşekkür ederim beğenin için. Adele ile huzuru çok rahat yakalayabilirsin bence :)

      Sil
  7. Mahsun Kırmızıgül - Alem Buysa Kral Benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Mahsun Kırmızıgül - Sevdalıyım şarkısı daha güzel Mokoko. :D

      Sil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş, gözüme kestirdim birkaç tanesini dinlemek için sabırsızlanıyorum :)
    Bu arada şu plak sevdası bende de var, ahh ahh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Umarım seversin albümleri. Ben yazıyı yazarken çok keyif aldım açıkçası.
      Plak olayı konusunda yalnız olmadığımı biliyordum :D
      Çok güzel bir şey ya plak dinlemek.

      Sil
  9. müzik zevkimiz nerdeyse aynı imiş!

    YanıtlaSil
  10. Çpk fazla yabancı müzik dinleyen bir insan değilim. Bu nedenle iyi oldu öneriler.:)
    Şebnem Ferah'ın son albümünü de beğendim ben. Her. Albümünü olduğü gibi :)
    Ayeıca Gökael gerçekten aşt8 kendini. Rüzgarıçok seviyorum ben :)

    YanıtlaSil
  11. Blogunuza ilk kez geldim gezinicem .. hiç Jay Jay Johanson dinlediniz mi? Ben çok severim de..belki beğenirsiniz.
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  12. Haha, vişne..
    Lana Del Rey hakkında düşündüklerimiz tıpa tıp aynı!
    Müzik zevkimiz uyuşuyor :))
    Vampire Diaries (izlemiyor olsan bile) soundtracklarını dinlemeni öneririm :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe