Game of Thrones 7.sezon 2.bölüm incelemesi

Cuma, Temmuz 28, 2017

    Yaz aylarına keyif katan Game of Thrones dizisi yine tüm heyecanıyla tam gaz devam ediyor cankuşlar. Geçenlerde internette fink atarken 7. sezonunun senaryosuna denk geldim, gelmez olaydım. Baştan aşağı spoilerla doldum ya. 2. bölümü pek beğenmedim ben. Çok durağan geçiyor sanki. Sezon sonlarına doğru epey hareketlenecektir diye tahmin ediyorum. Her sezon aynı şeyi yapıyorlar çünkü. Ruh halimi soracak olursanız yine iyi değil. Bu yaz ayları bana hiç yaramıyor. Kendimi çok işe yaramaz hissediyorum. Keşke kalp krizi geçirsem diye düşünüyorum sık sık. Yaşamanın verdiği ağırlık hiçbir şeyde yok benim için şu sıralar. Hayatımın içine çok güzel ediyorum yalnız fark ettiniz mi? Rüyalarımı hatırlamıyorum uzun bir süredir. İnsanlarla eskisi gibi görüşmüyorum ve çok sık konuşmuyorum. Anlaşılmamak benim lanetim galiba. Neyse 2.bölümü inceleyeyim ben hadi.
    Game of thrones 7. Sezon 2. bölümü oldukça ilginç başladı. Bu sezonun kitabını deli gibi merak ediyorum. Hoş, daha ilk kitabı biteremedim çaktırma. Napim ya kitabın puntoları çok küçük okurken gözlerim ağrıyor. Üstelik ilk kitap çok ağır, taşıyamıyorum ve elim uyuşuyor kitabı tutarken. Aslında sürekli okusam biter de ara vererek okumayı daha çok seviyorum nedense. Bu yazıda ağır spoiler olacak. Zaman zaman yazarken coşabilirim şimdiden söyleyeyim   


    İkinci bölüm Dragonstone'da başlıyor. Fırtınalı bir gecede doğduğu hatırlatılıyor bizim deli kız Khaleesi'ye. Daha sonra ejderhaların anası yanındakileri bir güzel hesaba çekiyor. Varys ile hesaplaşması iyi bir hareketti bence. Kafamızdaki soru işaretleri kısmen de olsa giderilmiş oldu. Yalnız bizim Khaleesi çok güzel hesap soruyor be. Bu bölümde epey konuştu fark ettiniz mi? Yara ''O kadar ordumuz, ejderhalarımız var ne bekliyoruz abi saldıralım işte'' dese de bizim Dany ikna olmuyor. Abi kadının yaptığı çok saçma bir şey madem tahta oturmak istiyorsun o zaman tüm gücünü göstermen lazım. Bide ''Iıı şey ben şehri yakıp yıkmadan tahta oturacağım'' diyor. Böyle yaparsan nah oturursun Dany'cim. Cercei'nin sana kollarını açıp gel canım benim taht senindir demesini mi bekliyorsun acaba? Hiç savaş meraklısı bir kadın değil bu ya. İşi gücü hava cıva işte. Ben onun yerinde olsam sağlam bir stratejiyle krallığı ele geçirirdim. Tyrion çok akıllı adammış, yaptığı hamlelerle çok doğru işlere imza atacağına benziyor.
   Varsy'i kısmen de olsa haklı buldum. Halkın iyiliği için kralları tahtından indirme fikri iyi bir düşünce olsa da pratikte kötü bir şey. Birçok tehlikeyi göze almak gerekiyor. Kendi aralarında sözleşmeleri iyi oldu bence. Khaleesi'nin güvensizliği biraz olsun azaldı. Adamlar tırsıyor bizim kadından. Babası gibi sonradan delirmesinden endişe duyuyorlar haliyle. Khaleesi'de öyle bir numara yok bence ya. Delirse çoktan delirirdi. Bence krallar şehrini eline geçirme konusunda yanlış yapıyor. Bu kadar gaddar bir kadını barışla atlatamazsın. Cercei gibi biri barışa razı olur mu allasen Khaleesi yapma gözünü seveyim ya.
   Bizim kızıl cadı Melisandre ile görüşüyor ejderhaların anası. Melisandre'nin yaşlı hali aklıma geldikçe bir tuhaf oluyorum. Ne korkunç bir andı öyle ya. Rüyama bile girdi biliyor musun. Jon Snow ile buluşması gerektiğini söylüyor bu kızıl cadı. Bence büyük olayların habercisi bu gelişinin sebebi. Stannis'i hatırlatmaları çok yerinde oldu. Adamın kuyusunu kazdı bu cadı resmen. Tyrion da Jon hakkında iyi şeyler söyleyip onlara krallığı fethedebilecekleri konusunda yardım edebileceğini söylüyor. Bizim Dany egolarından taviz vermeyerek eh gelsin bana diz çöksün diyor. Kadında ego küçük dağlar kadar mübarek.


Cercie cephesinde durumlar ciddileşiyor. Ee baktı ki Khaleesi güçlü bir orduyla geliyor, önlem almayı aklına getirdi haliyle. Ona yakın lordları toplayıp yardım dilendi tabii. Krallığın en kötü belası sensin be. Halk ne çektiyse hep senin yüzünden çekti. O tahtta oturmak Cercei'ye hiç yakışmıyor bence. Garibim Jamie'de iki arada kalmış gibi davranıyor hep. Cercie'ye yardım eden pek olmayacak bence. Neden etkinler ki? Kadın kiliseyi uçurdu be bundan ötesi mi var. Khaleesi'yi babası gibi deli göstermeye çalışıyor Cercie. Onun da babası gibi insanlara kötü davracağından bahsedip lordları Khaleesi'ye karşı kışkırtıyor. Tek çare bir arada savaşmak diyor ama yalan be. Kendini düşünüyor anca. Bu kadına gece uyumadan önce Ebru yaşar - Nasıl uyuyorsun şarkısını dinletmek lazım. O zaman belki yaptığı hataları fark eder.

Jamie, Lord Tarly'e yardım etmesi için yağcılık yapıyor ama Lord Tarly duruşundan asla taviz vermiyor. Biz yemin bozmayız, hain planlar yapmayız, insanları sırtlarından bıçaklamayız gibi ağır laflar söylerek lafı gediğine yerleştiriyor bir güzel. Bunu duyan Jamie'nin yüzü bembeyaz kesiliyor tabii. Adam iki bölümdür epey laf yiyor bakalım ne zaman patlayacak birilerine merak ediyorum. Ejderhaları öldürmek için silah geliştirmiş bizim sinsi kraliçe Cercei. Umarım hiçbir ejderha ölmez.

Jon Snow'un kafası oldukça karışık. Adam white walkerslarla savaştığından beri kendine gelemedi zaten fark ettiniz mi. Ee onca sorumluluk yüklediler adamın omzuna kolay değil tabii. Tyrion'dan gelen mektubu okuyup Dany ile görüşmek için Dragonstone'a gitmeye karar verir. Sansa yine her zaman ki gibi dırdır etse de sonunda ikna oluyor. Jon'un gitmesini istemeyen bir sürü lord var tabii ama adam hiçbirini dinlemiyor. Ejderhacamı için gidiyor adam keyfi için gitmiyor ya. White walkers gelse kaçacak yer arayan adamlar gelmiş Jon Snow'a gider yapıyor abi. Sansa'ya yönetimi bırakınca sesi kesildi tabii. Onca karşı çıkması bu yüzden demek ki. Jon ''Yetkiyi sana bırakıyorum'' dedikten sonra kızın yüzünde güller açtı tabii. Kolpacı Balish de aynı şekilde sevindi. Babasının mezarındayken Balish Jon'un yanına geliyor. Sansa'yı sevdiğini söylüyor. Jon birden sinirle adamın boğazına yapışıyor. Helal olsun be jon dedim izlerken. Yürü be oğlum. Kardeşi korumak gibisi var mı. Bu kolpacıya bırakma ortalığı, gözdağı vermekle en iyisini ettin bravo sana.


Arya'nın kral yolunda Nymeria karşısına çıkıyor. Birinci sezonda gördüğümüz o küçük kurt büyümüş yanına bir sürü arkadaş bulmuş. Üstelik kocaman olmuş kerata. Arya ile bakışma sahneleri çok duygusaldı be. Arya'nın ''Benim kızım, Arya'' demesi çok dokunaklıydı. Daha sonra kurda ''Sen eskisi gibi değilsin'' demesi daha çok etkiledi beni. Kurdu da kendisi gibi değişmişti. Ee zaman neyi değiştirmiyor ki zaten balım? Her şey bir şekilde değişiyor biz de olanlara ayak uyduruyoruz işte. Handa eski arkadaşı al yanaklı turtadan sevindirici haber alınca neye uğradığını şaşırıyor haliyle, yönünü winterfell'e çeviriyor. Jon'u görmese bile Sansa'yı görebilir umarım. Bütün sezon boyunca bu kardeşler bir türlü bir araya gelemedi. Nasıl bir lanet varsa artık üstlerinde anlamadım valla. Ned'in iyi niyeti yüzünden bu hale düştüler. Zamanla daha güçlü olacaklar eminim.


Seks sahnesi olmadan bir game of thrones bölümü düşünülemezdi zaten. Gri Solucan ile çevirmenlerin en güzeli Missandei arasındaki aşkı seviyorum ama gereksiz uzatıyorlar bence. Bu sahne güzeldi ben sevdim. Özellikle Gri Solucan'ın söylediği sözler çok anlamlıydı. Seven insan için sevdiği zayıflığıdır hep. Bu olumsuz şekilde anlaşılabilir çoğu zaman ama derin anlamı olan bir şey. İki aşığın birbirini daha yakından tanıdığını görmek güzeldi. Müstehcen sahnelerin cesur tavrı hala yerli yerinde. Bizim ülkede böyle sahne olsa o kanal aylarca yayın yapamazdı kesin. İkisinden biri ölürse üzülürüm ya. İkisi de bence birbirine çok yakışıyor. Sahne geçişini sevdim, oldukça başarılıydı.


Iyy geldik en iğrenç sahnelere. Sam ve onun bitmek bilmeyen iğrenç sahneleri devam ediyor tam gaz. Ya bu adamın her sahnesi neden bu kadar mide kaldıran yapıda olmak zorunda anlamıyorum. Kendisi zaten çok gereksiz bir karakter bence. Duvar'da iyiydi bence. Duvar'dan ayrıldıktan sonra hikayesi hiç çekilir gibi değil. Kilosuyla bir derdim yok bu arada. Sadece karakter hiç izlettirmiyor kendini. Aksine iğrenç sahneleri kendisine çekiyor. Bu bölümde Jorah'ın yaralarını iyileştirmeye çalıştığı bir sahne var. Midesi sağlam olanlar izler anca. O kadar iğrenç bir sahne geçişi var ki keşke izlemeseydim dedim. Sökülen yara yeri birdenbire yemek tabağındaki yemeğe dönüşüyor. Iyy yemin ediyorum bunlar insanı yemek yemekten soğutur. Sam keşke bu sezon artık görünmese ortalıkta. Gerçekten tahammül edemiyorum bu tarz iğrenç sahnelere. Bu arada Jorah'ın yara makyajına bayıldım çok gerçekçi olmuş. Keşke bu kadar inandırıcı çekmeselerdi bu sahneyi. Jorah gibi ben de acı çektim izlerken. Bu arada o çok bilmiş ustalarda bir gram cesaret yok. Sam'in bu yönünü alkışlıyorum. Çocuk çok yardımsever ya ama keşke iğrenç sahneleri ona vermeseler :(


Tyrion'un usta stratejisini uygulamaya çalışır bizim Ejderha takımı. Ee akıllı adamın sözü her zaman daha çok işe yarıyor. Gemileri önden yola çıkarmaya karar veriyor Khalessi. Biraz çekimser davranıyor sanki savaş için. Olenna'da buna karşı çıkıyor tabii. Firdevs Yöreoğlu gibi Dany'e ''Sen ejderhasın kendine gel'' diye akıl veriyor. Katılıyorum Olenna'ya. Khaleesi'nin daha bağımsız hareket etmesi gerekiyor. Zor durumlarda hep kendi başına hareket ederek kurtuldu Khalessi. Bu durumda da kendini dinleyip öyle hareket etmesi gerekiyor bence.


Yara ve Martel hanesi, Tyrion'un planını uygulamak için yola çıkarlar ancak hiç beklemedikleri bir şey çıkar karşılarına: Euron Greyjoy. Adam tam manyak çıktı rıza baba. Yara'nın gemisinin önünü kesip adamlarını tek tek öldürdüler. Ortalık tam bir kaosa döndü. Ateş topları havada uçuşuyor. Sand Snakes de kendi aralarında kimi öldüreceklerini tartışıyordu. Biri dağı öldürmek istediğini söyledi. Euron hepsini teker teker öldürdü be. Bu kızlar bide dağı öldürmekten bahsediyorlardu. Üzüldüm be  kızların ölümüne. Dorne'u daha iyi hale getirebilirlerdi bence. O güç ve cesaret bu kadınlarda vardı ama izin vermediler işte.

Bizim gerizekalı Theon da ablasını esir alan Euron'a mal mal baktı. Oğlum azıcık Jon Snow'dan kardeşlik dersi alsan keşke ya. Ablasını orada bırakıp denize çat diye atladı korkak. İnsan ablası için ölümü göze almaz mı be ayıp ayıp. Yara'nın hayal kırıklığını ben ta buradan hissettim valla. Yazıklar olsun sana Theon. Ramsay sana naptı böyle bilmiyorum ama eski Theon'u özlettiriyorsun. Euron'un gemisi Yara ve Ellia Martell ile birlikte Cercei'ye doğru giderken Theon onların arkasında baktı öküz gibi. Martell kızlarına yazık oldu valla. Güzel dövüşüyorlardı. Theon sana ne desem boş. İnsan ablasını nasıl bırakır düşman eline. Of deli ediyorsun beni böyle hareketler yaparak. Umarım bir gün ablan seni affeder.
...
Eyyorlamam bu kadar canlarım. Bu bölümü pek sevmedim açıkçası. Öyle ahım şahım bir bölüm değildi. O yüzden wowluk pek bir şey çıkmadı bana göre. Genelde sezon sonuna doğru heyecandan kendimi kaybediyorum. Umarım bu sezonda da aynı şeyi yaparlar. Bu bölümden pek keyif alamadım açıkçası. Çok yavan geldi. Olenna'nın tavsiyeleri, Nymeria - Arya karşılaşması, son sahnedeki epik savaş dışında başka iyi yönü yoktu. Bakalım gelecek bölümde neler olacak. Kısaca iyileşemiyorum. Olmuyor.

You Might Also Like

0 kişi benim de tuzum olsun dedi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe